Ledig dag och drömmar

Idag är jag ledig från skolan och kemin, vilket är sjukt skönt!
Vaknade dock av älsklings alarm vid sju som han sedan satte på snooze, för att sedan kliva upp typ en halvtimme senare. Låg och halvsov till klockan nio, då jag gav upp och klev upp :P Gick ju fan inte att somna om @.@; Fast har blviti van vid att sova 6-7 timmar varje natt nu, behöver inte mer..

Drömde sjukaste drömmen inatt oxå, om dinosaurier haha :P Typ dinosaurier på museum som vaknade till liv och jagade oss. Normalt? :P Drömmer juförsej alltid sjuka drömmar nästan, och har ett jäkla bra minne när det kommer till att komma ihåg dem oxå ^^

På tal om drömmar förresten, varför är det ofta så att man drömmer om sitt barndomshem? Jättemånga av mina drömmar utspelar sig i den by där jag växte upp som liten, Mjällom. Har inte varit där på så många år men ändå dyker byn alltid upp i mina drömmar. I sommar ska jag åka dit igen, har inte varit där sedan jag fyllde 18, så snart 6 år sedan.. Usch vad tiden går fort!

Nej nu ska jag hoppa in i duschen :>
Kommentarer
Marcus / 2011-12-15 @ 00:19:31

Hej. Jag drömmer med om mitt barndomshem. Jag bor nu ensam i stor våning Göteborg men jag drömmer ofta mig tillbaka till huset som låg en bit nära havet i Hovås.

Jag drömmer att hela familjen är samlad och att jag kommer hem.Jag hatar verkligen att drömma den drömmen för den känns så verklig och då jag vaknar längtar jag till den tiden. Och till just det huset.

Jag har drömt att jag kommer hem flera gånger nu,har försökt snacka om det med min tjej men hon förstår kanske inte så bra då hon ej har drömt något sånt själv men själva känslan är så..sorglig?vet inte hur jag ska beskriva det men om du drömt något liknande får du gärna höra av dig. Man vill liksom minnas det som var så bra men samtidigt känns det sorgligt. Jag flyttade inte därifrån frivilligt utan det var mer dags för mig att flytta jag gick in i militären sen Handelshögskolan osv men iallfall..jag känner igen mig i din dröm..för jag drömmer med om att komma hem men jag önskar jag kunde tyda det bättre..=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0