Före och efter redigering

Det är lite galet hur mkt man kan förändra en bild genom lite knapptryckningar.
Bilden nedan är ett bevis på detta. Jag redigerar alltid mina fotosessionsbilder mer eller mindre då dem ofta inte ser ut som man vill ha dem direkt då man tar dem ur kameran. Det är riktigt roligt att man oxå kan såpass mycket att man kan redigera sina egna bilder så att dem blir precis som man vill. Jag använder mig av Adobe Lightroom, Camera Raw och Photoshop CS2 för detta! På bilden nedan har följande justeringar gjorts:

- Ändrat ljussättning och justerat färg i Lightroom
- Lagt till vinjettering och kalibrerat hues och saturation i Camera Raw
- Ökat kontrasten
- Lagt till ett blått fotofilter i Photoshop CS2
- Ljusat upp hyn och slätat ut den lite
- Tagit bort leverfläckar och annat missprydande
- Ökat skärpan

Resultatet ser ni nedan och på den stora bilden i tidigare inlägget:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0