Vårt långtidsförsök på skolan

Lördag idag :D
Härligt som fan ^^ hade lite fullt upp igår så därför blev det ingen uppdatering, menmen ^^ Hade iaf föreläsning hela morgonen igår på skolan, och sedan skulle vi kontrollera och mäta våra plantor i vårt långtidsförsök som vi är mitt uppe i nu. Det går i stort sett ut på att vi har tråg med små plantor som vi utsätter för olika typer av brister och ser vad som händer med dem. Våra plantor ska utsättas för kalciumbrist, vilket betyder att dem kommer få missbildningar på rötter, missfärgade blad samt kommer troligtvis att dö :P Det enda vi gjorde igår dock var att byta näringslösning (man blandar ihop en specifik lösning från den långa raden med flaskor) och så skulle vi mäta dem. Är rätt skoj iaf ^^ Efter det skrev jag och Victor labbar i kafeterian och på kvällen gick jag och älskling på bio :D (bilder kommer sen!)
Kommentarer
Anonym / 2011-03-05 @ 21:53:38

Usch då....vad ni är elaka mot de stackars värnlösa plantorna! Nej, jag skojar och förstår att det görs i forskningssyfte. Kan nog vara rätt så intressant.

Cissi / 2011-03-06 @ 11:15:37

Jo ^^ det ska bli kul att se vad som händer =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0