Senilvarning!

Det måste vara något fel på mig.
Hur kan jag vara så glömsk jämt? Glömmer allting, överallt. Ta igår t.ex. Jag är påväg till Ica med handväskan i ena handen och iphonen och vantarna i andra. Jag ska handla gotta till kvällen och längtar redan på vägen till Ica efter att få sätta tänderna i några frasiga chips. Jag kommer in på Ica, snappar åt mig en chipspåse, dip och gräddfil och går till kassan. betalar och börjar gå hemåt. Tänker lite till på hur gott det ska bli med chips och dip till plugget. Nästan hemma, bara 100 meter till. Då ringer telefonen. Det är Ica. Jag har glömt min plånbok där tydligen (andra gången det händer...) och dem säger att dem har den i säkert förvar. Med en stor suck vänder jag mig om och börjar gå tillbaka till Ica för att hämta plånboksskrället. Fick en promenad iallafall, haha.

Ett annat tillfälle var i förrgår då älskling fyllde år och vi gått ner på stan för att käka på Steakhouse. Jag tog en snabb tur in på H&M och köpte mig ett par leggings för 99:- som jag sedan prydligt fick placerade i en påse. På vägen ut från H&M tänker jag tanken att jag kanske borde stoppa ner påsen i väskan, så glömsk som jag är. Men å andra sidan är det kul att gå runt med en liten shoppingpåse oxå, så jag lät bli. Vi går till naturgodisbutiken och handlar, betalar och sedan är det dags att bege sig till Steakhouse! Nästan framme kollar jag ner på mina händer.. Handväska, Naturgodispåse.. Men H&M påsen då?!?! Jo då hade jag ju självklart glömt den där borta och fick springa tillbaka dit för att hämta den ... I regnet skall tilläggas!

Finns hur många exempel som helst egentligen, förrförra veckan när vi åt på Rose Garden glömde jag min iPhone inne på deras toalett och kom på detta när jag var på andra sidan stan.. Så sprang tillbaka och kom in dit helt anfådd. Tack och lov hade någon snäll människa hittat den och lämnat den till personalen. Men ja, hur glömsk kan man bli? Börjar ju typ undra om det är något fel på mig.. :P
Kommentarer
April / 2011-03-13 @ 17:46:33

Välkommen in i klubben sylvester!

Cissi / 2011-03-13 @ 19:23:15

Haha tack, då är jag inte ensam iaf ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0