Nya dieten

Testar en ny diet som förhoppningsvis gör att jag kommer komma i mina jeans igen inom en snar framtid (tänker INTE köpa nya jeans bara för att min röv blivit lite för stor!)
Det är typ LCHF, alltså Low Card High Fat, fast denna är lite enklare att följa. Jag käkar nämligen jordnötssmör och protein shakes. För att de inte ska bli alltför tråkigt så äter jag sallad och kött oxå utöver detta, så jag får i mig lite mer varierad kost :p Äter även B vitamin varje dag och dricker citronvatten. Har idag fått i mig dryga 30g kolhydrater totalt och känner mig lite matt, men det är något som kommer gå över. När jag kommer i mina jeans igen kommer jag att återgå till att äta normal mat =) Ska för övrigt träna med Victor imorgon, han ska plåga mig med lite thaiboxning :D Victor är ju instruktör och tränar kampsport flera dagar i veckan, och efter det senaste passet han körde med mig så vet jag att det kommer bli JOBBIGT! Hade träningsvärk i typ 2-3 dagar efter förra passet.. :P Men de ska bli kul att få svettas lite :D
Kommentarer
Nina / 2011-02-27 @ 03:16:32

Du inser att det ar farligt att kora LCHF nar du tranar? Man maste ha kolhydrater nar man tranar, hjarnans framsta naringsamne ar kolhydrater, eller glukos sa hjarnar bryts ner utan det och man kan inte prestera utan kolhydrater haha. LCHF ar egentligen bara till for folk som INTE tranar och vill ga ner i vikt.

Cissi / 2011-02-27 @ 10:51:52

Har inte hittat något ställe där de står de e farligt.. alla sidor jag läst på säger de funkar :P Men jag har en ätardag oxå i veckan, där jag äter massa kolhydrater för att fylla på glykogendepåerna =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0