Valdag!

Idag går Sverige till val.
Många har redan förtidsröstat, men jag väljer att rösta idag på valdagen så ska hoppa in i duschen nu och sedan bege mig iväg. =) Fick en anonym kommentar om att jag var vidrig för att jag är röd och att denne blir äcklad av mig. Vill bara säga att alla ju är olika och att vi alla tycker olika saker, och om jag väljer att stå på den röda sidan i detta politiska val så är ju inte jag äcklig för det. Jag äcklas inte av blåa, alla har ju sin åsikt om hur de definierar välfärd. Tycker det är en aning omoget att sitta där anonymt bakom sin dataskärm och skriva massa saker, säg vem du är istället och varför du tycker som du gör? Jag tar gärna politiska debatter och jag står för mina åsikter. Jag tycker inte att det är rätt att de arbetslösa och sjuka ska piskas på samtidigt som de rikaste skor sig mest på de blåas politik. Sån är jag bara. Och det kan ingen ta ifrån mig. Jag känner solidaritet och osjälviskhet och hade jag jobbat hade jag mer än gärna betalat några hundralappar extra i skatt för jag hade vetat dem kommer hamna hos någon som har det så mycket sämre än vad jag själv har. Ville bara säga detta. Nu ska jag hoppa in i duschen, sedan går jag till vallokalen och röstar rött, för jag känner att det är rätt för Mig. vad är rätt för Dig?
Kommentarer
Mamsen / 2010-09-19 @ 19:04:06

Bra skrivet gumman! Stå på dig, du har helt rätt i det du säger. Nu håller vi tummarna för att rätt sida vinner!

Kram

Mart1 / 2010-09-19 @ 19:48:18

Håller med "Mamsen"

Cissi / 2010-09-20 @ 00:08:05

Tyvärr är Sverige i dagens läge ett sjukt egoistiskt land.. =/


Henrik / 2010-09-20 @ 11:22:16

tja tja:)

grymt bra kommenterat på Blondinbellas blogg, helt rätt. Helt sjukt hur hon visar sin typ...ja äkta sida, haha.



Tyvärr har SDjävlarna fått mer stöd här i Kstad också...suck på det


Cissi / 2010-09-20 @ 11:41:25

Haha tack :P ja de e sjukt..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0