Svar på tal angående Blondinbellas inlägg.

Förkortat citat från blondinbellas blogg:
"Jag är så trött på er som säger att man är egoistisk om man är moderat och bara har sympati och är en god människa om man röstar rött. Vad lever ni i för värld egentligen? Vad är det för fint och godhjärtat med att tvinga alla att ha det lika dåligt, straffa folk som kämpar att lyckas i sitt liv och arbetar hårt. Om det är något som är egoistiskt så är det er rögröna-röra där man ska leva som en parasit på andra. Det går inte att bygga ett samhälle på bidrag, på att ge människor pengar så att det blir ett alternativ till att inte jobba. [...] De som tjänar mest på låga skatter är människor med låga löner för den tusenlappen är extra viktig. [...]

Socialdemokraterna och vänstern driver ingen jäkla godhjärtat politik utan de bedriver en politik som får folk beroende av en stat. En politik som får svaga människor ännu svagare och ännu mer beroende. Godhjärtat är en politik som gör allt som går för att lyfta dessa människor och ge alla en möjlighet till frihet."


Har läst Blondinbellas blogg i över 3 år och kan ju inte påstå att jag gillat att hon är moderat, men samtidigt har jag inte brytt mig så himla mycket över det egentligen, då jag anser att alla människor såklart har rätt att tycka olika och ha olika syn på politiken. Men detta var ju bara droppen.

 

"Tvinga alla att ha det lika dåligt?" Det som de rödgröna ville göra var att låta dem som tjänar mycket pengar få betala lite mer i skatt av sitt överflöd, så att de sjuka och arbetslösa skulle kunna få leva under lite bättre omständigheter än dem gör idag. Sverige kallar sig själv för ett välfärdsland, men med borgarnas politik går vi långsamt mot ett klass samhälle liknande det i USA som jag själv bevittnade när jag var där för fyra år sedan. Uppe på höjden låg alla fina villor och hus, nedanför bodde människor i husvagnar och lort. Är det ett samhälle vi vill leva i? För det är antagligen något liknande vad som kommer hända om borgarna skulle få regera i säg 50 år.

Hade jag själv haft ett välbetalt jobb och haft massa pengar hade jag MER ÄN GÄRNA betalat lite mer i skatt för att jag hade vetat att dessa pengar kommer att gå till någon som har det så mycket sämre ställt än mig själv. Det handlar om solidaritet och osjälviskhet. Och det känns inte som att Bella känner sådant då hon helt tydligt har en helt annan människosyn och syn överhuvudtaget på de rödgröna och vad de vill åstadkomma.

 

"De som tjänar mest på låga skatter är människor med låga löner?"De som tjänar mest på borgarnas politik är INTE de med låga löner, skattesänkningarna ger en normal människa 500-1000 kronor mer varje månad, men de rika (HINT REINFELDT EX) får skattesänkningar på 125.000 kronor. Så vem gynnas mest? Behöver han 125.000 kronor i skattesänkningar? det är mer än vad jag får på ett ÅR som student!


"..En politik som får svaga människor ännu svagare och ännu mer beroende" Specificera? Hur kan säg en person som lider av en sjukdom som gör att denne inte kan arbeta bli ännu svagare genom att få lite mer pengar i plånboken så denne kan leva ett någorlunda drägligt liv? Skulle snarare vilja kalla det tvärtom? "Svaga människor starkare"!

 

Jag blir så arg.. Önskar jag hade haft mer pengar så jag kunde hjälpa alla dessa utsatta i samhället till att få det lite bättre. Jag önskar verkligen jag kunde det. Visst, Blondinbella har kämpat för sin förmögenhet, men man behöver inte vara egoistisk och säga att alla människor som vill att fattiga ska få det bättre är parasiter. Det är långtifrån många som utnyttjar systemet, och det finns väldigt många människor där ute som faktiskt har det dåligt på riktigt. Dem är det så jävla synd om att det inte är sant. Men det tänker väl inte Reinfeldt på när han sitter där med sin familj vid det fina matbordet med silverskeden i munnen, avnjutandes sin svindyra köttbit. Blir ingen mer politikprat nu efter detta inlägget, ville bara få detta sagt.

 

Kommentarer
Simon / 2010-09-20 @ 15:54:48

Hon blondinbella är väl typ exempel på en överklass bimbo :D inte mkt innanför pannbenet!

alice / 2010-09-20 @ 16:13:16

Du borde ju tänka på att vi blåa menar att man ska sänka skatterna för att vi ska få mer i plånboken, INTE få människor att utnyttja systemet. För de vi syftar på är dom som inte orkar/vill/ inte har lust att jobba för att de kan ha det lika bra om de jobbar som om de lever på bidrag. (=parasiter, leva på andra) Vi är inte dumma i huvudet, klart människor som inte kan jobba, eller de som är sjuka ska få hjälp. SJÄLVKLART. Det är välfärd, vi kanske också blir sjuka och inte kan arbeta.Välfärd är inte att göra så att vi människor tjänar på att leva på bidrag. Det är fel för vi allra flesta, förutom dom som är sjuka mm, borde kunna göra och bidra Sverige till ett stark land med massvis med starka företag. För de här med företaganden, om alla startar eget företag, då blir det flera jobb och människor tjänar pengar. Och då ska vi inte heller ha massa skatter och lagar för att försvåra företaganden. Men det är en helt annan fråga.................

Cissi / 2010-09-20 @ 21:56:08

Jo jag håller med dig, men det är fel att sparka på dem som redan ligger och som inte utnyttjar systemet. Men orkar inte diskutera politik mer nu, har redan gjort det tillräckligt detta val


alice / 2010-09-21 @ 14:08:10

haha smart att skriva på bellas blogg då! (Y)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0