Nya Vanor!

Från och med idag ska jag lägga om mina redan något bättre vanor till att bli mycket bra vanor. Och en ny kategori kommer dyka upp här i bloggen, Träning och Hälsa. Jag har tränat regelbundet sedan november 2009, så det blir snart ett år, och jag har märkt en sjuk förändring i min kropp sen dess! Till det bättre då! Jag har mycket mer ork, bättre kondition, och snyggare kropp. Dock så faller jag alltid tillbaka i ett visst mönster, och det är att jag äter för mycket socker!
Jag har i det närmaste alltid varit sockerberoende, iallafall de senaste åren, och detta har påverkat mig negativt på många sätt. Kom på mig själv med att sitta och säga till Johan på msn nu ikväll att jag skulle gå o hämta glass för att fylla ut mitt kaloribehov idag (har en applikation på iphonen som hjälper mig att öka min ämnesomsättning eftersom jag körde den i botten när jag var träningsfreak, alltså äter jag mycket mer nu) och han fick mig att inte göra det. Jag insåg vad jag pysslar med som har det som ursäkt.. Så sitter nu med ett glas Proviva istället (som innehåller lite socker ja, men de e nyttigt oxå) och käkar solrosfrön för att fylla ut mitt energibehov istället.. Nu jäklar ska det bli ändring på saker och ting!! Nu ska jag bekämpa mitt sockerbehov en gång för alla och nu ska jag LYCKAS!



BIG NO-NO från och med nu!
Kommentarer
Victor / 2010-08-31 @ 21:34:47

Go girl! Jag kommer hålla ett vakande öga på dig dagligen =)

Victor / 2010-08-31 @ 21:35:06

Go girl! Jag kommer hålla ett vakande öga på dig dagligen =)

Cissi / 2010-08-31 @ 23:41:33

Tack:p de kan behövas hihi

Mamsen / 2010-09-01 @ 06:41:11

Välkommen till en ny dag fylld med goda föresatser.....

Klart att du fixar detta, suget går ganska snabbt över och inom max ett par veckor så kommer du också att vara iskall inför godis.

Ha en bra dag, gumman! KRAM



Millah / 2010-09-01 @ 13:00:20

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah


Cissi / 2010-09-01 @ 13:10:57

Jag hoppas de mamma :D men kommer ju fortfarande att få äta tex godis på lördagar ;) e under veckorna ja måste kunna låta bli!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0